måndag 28 september 2015

"Högfärdigheter"

Nu är det bestämt och kranbilen bokad, imorgon ska båten upp.
Det blev lite bråttom in i det sista, men nu är vaggan färdig, målad och allt. Masten som först ska lyftas av är förberedd med lyftlinor, som förhoppningsvis sitter på rätt höjd/ plats.
Den teoretiska punkten är 60% av mastens totala höjd, vilket i vårt fall blev passande nog under det övre spridarparet.
Jag fick den ansvarsfulla uppgiften att vinscha upp Jocke i masten, med argumentet att jag knappast skulle våga ens förbi de undre spridarna… Kanske låg det något i det, det är ju ingen hemlighet att jag fått svårt med höjder "på gamla dar", men det var ju ändå relativt lugnt väder och masten gungade ju inte, så jag trodde mej kanske våga.

Utsikten lär ha varit förträfflig, det mulna vädret till trotts!

-Okej, jag går på en kaffe, vi ses… =)


                   Lite kvällsarbete, men snart är båtvaggan klar.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar